Våra verksamheter

Våra samlingar

Varmt välkomna på våra återkommande samlingar på Pingstkyrkan.

Måndagar kl 8:30 – Morgonbön
Tisdagar kl 19:00 – Bön
Söndagar kl 11:00 – Gudstjänst

Behöver du samtala med någon eller vill att vi ska bedja för något angeläget så hittar du våra kontaktuppgifter längst ner på sidan.

För barnen

Varje söndag har vi söndagsskola där vi pratar om tro på ett sätt så att barnen förstår. Vi pysslar, leker och sportar också!

Låt barnen komma till mig och hindra dem inte! Ty Guds rike tillhör sådana.
Markus 10:14

Hemgrupper

Varannan vecka träffas vi i hemmen för att läsa bibeln, be och samtala.
Hör av dig om du vill vara med i en grupp.

Bön

Varje tisdag har vi bön i kyrkan kl 19:00.
De som vill är också välkomna att komma en stund före söndagsgudstjänsterna då vi samlas och ber för mötet.

Missionsarbete

Vi har engagemang på olika platser i världen. Som församling stöder vi olika verksamheter och vissa tillfälliga projekt. Det kan vara särskilda akuta hjälpsändningar eller missionärer som vi stödjer i många år.

Åt mig har getts all makt i himlen och på jorden. Gå därför ut och gör alla folk till lärjungar: döp dem i Faderns och Sonens och den heliga Andens namn och lär dem att hålla alla de bud jag har gett er. Och jag är med er alla dagar till tidens slut.

Matteus 26:19-20

Vill du stödja vårt missionsarbete?

Skänk pengar via
Bankgiro: 533-5591
Swish: 123 281 69 57
Märk betalningen med ”Mission”

PMU Second Hand Vännäs

PMU Second hand Vännäs heter vår Second Hand butik. Här kan du hitta kläder, husgeråd, möbler, leksaker och mycket mer. Gåvor kan lämnas under butikens öppettider eller efter överenskommelse.

Butiken ligger på Östra Järnvägsgatan 5A i Vännäs.
Butikschef Anna-Karin Anens
E-post: pmu@pingstkyrkan-vannas.com
Facebook: PMU Second Hand Vännäs
Instagram: @pmusecondhandvannas

Butiken drivs i samarbete med PMU InterLife.

Öppettider

Butik

Tisdag: 11-14
Torsdag: 15-18
Fredag: 11-14
Lördag: 11-14

Gåvoinlämning

Tisdag: 9-14
Onsdag: 9-14
Torsdag: 9-18
Fredag: 9-14
Lördag: 10-14

Lokaluthyrning

Hyr våra lokaler

Vi har stora ljusa lokaler som passar till många olika ändamål. Du kan både som privatperson, samt som företag eller förening hyra lokaler av oss.
​Hör av dig till info@pingstkyrkan-vannas.com för mer info om hur man bokar.

Gudstjänstlokal

Vår gudstjänstlokal rymmer ca 200 sittande besökare och passar bra till vigslar, begravningar, barnvälsignelse och undervisning.

Serveringsvåning

Vår serveringsvåning ligger i direkt anslutning till vår gudstjänstlokal och har ett fullt utrustat kök, samt sittplatser för ca 100 gäster.

Ungdomsvåning

I vår ungdomsvåning, som ligger i källaren under serveringslokalen har vi pingisbord, biljardbord, airhockeybord, samt ytor för lek och häng.

Själavård

Behöver du någon att prata med?

Ibland behöver vi någon att prata med!

Det kan vara någon som bara lyssnar, så att Du kan känna att dina tankar blir lite tydligare. Det kan vara någon som ger stöd, så att Du inte behöver känna dig så ensam när olika saker händer. Det kan också vara någon som ber med Dig.

I församlingen finns de som har tid att lyssna!

Vi är personer som har till uppgift att arbeta med själavårdsfrågor. Vi är inte terapeuter eller psykologer, men har gått kurser utifrån vårt intresse för själavård. Vi är valda av församlingen till att tjäna i själavårdsuppgifter.

Tystnadsplikt

Vi har tystnadsplikt, vilket innebär att det som sägs i förtroende inte förs vidare. Vi som ingår i själavårdsteamet utgår från en kristen värdegrund, men det innebär inte att kristen tro är ett krav för den som önskar samtal. Erbjudandet om samtal innefattar människor i alla åldrar och olika livssituationer.

Samtalet

Tillsammans med dig så hittar vi former för ett samtal utifrån dina behov, antingen över telefon, eller i vår kyrka i ett samtalsrum i ostörd miljö. Samtalen är kostnadsfria. Själavårdaren kan också hänvisa till professionella personer om behov finns.

Heléne Härgestam070-369 02 22E-post
Ola Söderlund072-227 77 60E-post